Saturday, 22 December 2012

emmm...diai pada bulan 12.....

Best regards,

assalamualaikum my diary in life.....
agak lama kita tak bersua kan.....?????rindunya aq pd blog ni...
sorry la blog ,bkn aq x nak bukak tapi keadaan x izin kan kita bersua...
sepanjang percutian sekolah ni ada sesuatu yg mengajar aq ttg kehidupan....
nak tahu x pa????
NOVEL!!!!!!!!!!
itulah yg mengajar aq  ttg kehidupan pd ms akan datang....
dulu aq mmg x suka bc nvl...aq mula bc nvl sejak kakak ku yg sulung bl....
first novel aq baca(LAGU CINTA BUAT MU)...
sejak itu aq mula suka baca novel....dia mengajar aq ttg kehidupan yg sukar utk 
kita hadapi....kata2 semangat juga dititipkan....kata 2ttg cinta,ALLAH S.W.T,
dan apa yg penting hbgan kekeluargan &rakan2.....
bila owg kata 2 aq pandai ttg cinta,tu adalah dari ayat2 novel jer....
aq tak pandai ttg cinta pun.....sbb dlm kamus hidup ku skrg adalah belajar...
bukan cinta....sebolehnya aq ingin perasaan tenang ketika belajar...
biarlah perasaan cinta tu datang bila aq dalam kehidupan pekerjaan.....
DOKTOR CINTA !!!!!!
ITULAH NAMA DIBERI OLEH RAKAN2 KU.....
SESUNGGUHNYA AQ TAK PANDAI TENTANG CINTA...

Sunday, 24 June 2012

KaTa hIkMaT........



                                                                       

                                       SUCIKAN DIRI SANTUNKAN BUDI
                                  RENDAHKAN DIRI MANTAPKAN PERIBADI
                             HIDUPKAN HATI JERNIHKAN JIWA
                        SUBURKAN HATI BUDI PERIBADI BERWIBAWA
                 AKAL BUDI CERMINAN DIRI SEDIH DAN TAWA
           AMAL BAKTI IKHLAS DIRI INSAN NAN TAQWA
      CARI DAN NILAIKAN DIRI DI MEDAN ILAHI....
                                    (nukilan hhw:Mei 2012)



UNTUK BAIKI MANUSIA, MAKA BAIKILAH HATINYA ,
UNTUK BAIKI HATI ,MAKA BAIKILAH SOLATNYA.
UNTUK BAIKISOLAT,MAKA BAIKILAH ILMUNYA,
UNTUK BAIKI ILMU,MAKA BAIKILAH TAUHIDNYA,
UNTUK BAIKI TAUHIDNYA ,MAKA CARILAH DIRINYA,
UNTUK CARI DIRI,MAKA CARILAH TUHAN NYA,
UNTUK CARI TUHANNYA.MAKA CARILAH REDHA & RAHMATNYA,
UNTUK MENCARI SEGALANYA,MAKA PILIHLAH ISLAM & IMAN,
                    BUATLAH AMAL DENGAN IKHLAS & IKHSAN........
                     
                                           
                                    kita buatlah apa-apa  yang kita mampu,
                                              barulah ALLAH bantu apa-apa yang kita tidak mampu ,
                                                           hujung akal pangkal agama.....
                                              
                                                                 (PROF HAMKA)

                    SELAMAT MEMBACA ..........SELAMAT MENHAYATI.......

                                                    

Saturday, 12 May 2012

minat ku terhadap sesuatu...



alahaiii...kasut adalah idaman setiap wanita...
hai sapa yg lihat nya pasti akan cair...
begitu juga dgn diri ku.....








aduhai ....kereta bmw yg menjadi idaman ku.....
ahhh...tak dapat ku menahan hati ku....
hati ku telah pun cair...















Monday, 30 April 2012

my best friend forever and ever

                        kawan adalah tempat aq mengadu kesedihan ku...
tempat aq bersuka duka..... susah senang kami lalui bersama walaupun 

dalam group tu ada yg tak ada ketika kami sama- sama dlm 
kesusahan,kesedihan.....
namun kami semua tetap gembira....
ada kala kami bergaduh....
tapi pergaduhan kami tak berpanjangan...
biasa la dalam persahabatan mana ada yg tak bergaduh...
tapi aq redha dgn ketentuan ALLAH....
andai kehidupan aq begini....

                            SAHABAT BUAT SELAMANYA.....







  


            MOGA PERSAHABATAN KITA KEKAL BERPANJANGAN...
                       
                                       AMIN YA RABBALALAMIN....
                            
                                                      ^______^



Saturday, 28 April 2012

LUAHAN HATI KU MELALUI KAGU

ASSALAMUALAIKUM
HAQITA SHINICHI KUDO

LIRIK LAGU.....






Lirik Lagu Papinka Dimana Hatimu Lyrics

Browse: /  /  / 
Inilah akhir cintaku, inilah akhir kisahku
Setelah kau jauh tinggalkan aku
Tak bisa ku melupakanmu, tak bisa aku tanpamu
Tak pernah aku rela kau tinggalkan aku
*courtesy of LirikLaguIndonesia.Net
* tiada ku sangka engkau berubah
Ku tak percaya kau membagi cinta
Tahukah engkau betapa sakitnya
Kau membagi cinta karna dia
Reff:
Tak pernah ku coba melupakanmu
Mengapa kau buat luka hatiku
Sekian lama aku menunggu
Kasih dimana hatimu
Tak bisa ku coba melupakanmu
Mengapa kau buat luka hatiku
Sekian lama aku menunggu
Kasih dimana hatimu
Tak bisa ku melupakanmu, tak bisa aku tanpamu
Tak pernah aku rela kau tinggalkan aku




Tuesday, 13 March 2012

Best regards,  ASSALAMUALAIKUM
Your Name   HAQITA SHINICHI KUDO

50 tips memikat kaum adam....






1. Sentiasa tersenyum dan jangan bersikap sombong apabila berinteraksi dengan mereka.
2. Pandai memasak adalah ciri2 utama mengapa lelaki mudah terpikat dengan anda.
3. Berpewatakan menarik mampu menarik minat mereka.
4. Jujur dan sentiasa merendah diri.
5. Lakukan apa yang dia suka dan jangan lekukan apa yang dia tidak suka.
6. Lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang tanpa menyembunyikan sesuatu.
7. Mempunyai tingkah laku yang baik dan berlemah lembut.
8. Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.
9. Jangan terlalu mengokong.
10. Ketika berinteraksi dengan mereka jangan lupa gunakan bahasa tubuh yang anda ketahui seperti mata dan tangan.

11. Jaga cara pemakaian anda, seksi atau tidak terpulang kepada lelaki yang anda minati.
12. Sering memberikan kad ucapan buat si dia yang kamu minati untuk plan pertama memikat dirinya.
13. Lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang tanpa menyembunyikan sesuatu.
14. Apabila berhadapan dengan lelaki yang kamu minati, renungi matanya dan tunjukkan sifat humor kamu. Ini adalah taktik untuk memberitahu si dia bahawa kamu boleh didekati tetapi bukan bererti kamu ini perempuan murahan dan mudah didekati.
15. Jangan bersikap selalu jual mahal apabila berada bersama mereka.
16. Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.
17. Tidak mudah putus asa dan sentiasa berdiri di atas kaki sendiri tanpa meminta pertolongan dari orang lain.
18. Jangan suka bercakap benda yang tidak berfaedah ketika bercakap dengan mereka.
19. Jangan bandingkan dia dengan lelaki-lelaki yang pernah kamu kenali.
20. Menjadi temannya ketika dia susah dan senang.
21. Lelaki suka kamu menjadi pendengar yang setia dan tidak suka wanita yang suka membangkang.
22. Yang paling penting lelaki suka dimanjai dengan belaian dan kata-kata yang romantik.
23. Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki.
24. Lelaki tidak suka jika kamu memakai mekap yang terlalu tebal.
25. Mengetahui bila hari lahirnya.
26. Menghormati dirinya, keluarga dan teman-teman yang rapat dengannya.
27. Bersikap matang dalam tutur-kata dan tingkah laku. Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan.
28. Manja!
29. Jangan terlalu excited ketika bertemu dan berbual dengannya. Contohnya berbual terlalu lama di telefon untuk perkenalan pertama.
30. Jangan terlalu bersikap kelakian dan ganas dalam pergaulan.
31. Jangan terlalu menunjukkan bahawa kamu ini terlalu baik dan ‘perfect’.
32. Jangan perasan bahawa kamu ini mempunyai paras rupa yang jelita.
33. Sentiasa memegang prinsip sederhana dan tidak boros di dalam perbelanjaan.
34. Bersikap keibuan adalah antara tips yang perlu kamu titik beratkan.
35. Sentiasa bercakap lembut dengan mereka.
36. Ketahuilah mereka ini adalah golongan yang terlalu sensitif dan suka akan kelembutan apatah lagi dari seorang gadis.
37. Kenali siapa dirinya sebenarnya sebelum kamu memulakan langkah untuk memikat.
38. Lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit. Jangan biarkan wajah kamu dipenuhi jerawat batu!
39. Aset penting bagi kamu untuk memikat lelaki adalah mata, punggung dan gaya langkah kamu yang kemas.
40. Jangan bersikap terlalu kuno.
41. Bertanya khabar sekurang-kurangnya dua kali seminggu agar tali persahabatan kamu dengannya tidak putus begitu sahaja. Mungkin suatu hari nanti sikap kamu yang terlalu mengambil berat mampu menarik perhatiannya.
42. Usia dan bentuk badan bukan menjadi ukuran yang penting tetapi kecerdikan, kejujuran dan tingkah laku yang bersopan-santun.
43. Lelaki sukakan seorang wanita yang beriman dan beragama namun begitu kamu tidaklah perlu terlalu alim.
44. Menunjukkan bahawa kamu bukanlah seorang gadis yang mudah dipermainkan.
45. Jangan terlalu merengek dan mengada-ngada.
46. Jangan tunjukkan kelemahan kamu ketika berada di samping lelaki yang kamu minati.
47. Lelaki sukakan wanita yang bijaksana dan matang serta mudah diajak berbincang.
48. Berjaya di dalam apa jua bidang yang kamu ceburi.
49. Tidak terlalu meminta dan jaga tata tertib kamu di meja makan.
50. Jangan terlalu over nanti lelaki akan meluat pula dengan kamu! 









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...